субота, 14 серпня 2010 р.

На околицях...


Далекобійні вантажівки вже не один рік, як стали проблемою олександрійських вулиць. З кожним роком ця проблема ускладнюється – трафік стає більш щільним. По вулиці Котовського у вечірній і нічний час багатотоннажні авто рухаються, буквально колонами. Годі й говорити про дискомфорт для жителів вулиці, про забруднення повітря вихлопами працюючих двигунів – лускається віконне скло, від постійних вібрацій руйнуються житлові будівлі. Що характерно, на такі нестерпні умови проживання нам поскаржилися не «котовчани», а жителі провулка імені гвардії підполковника, кавалера ордена Червоного Прапора Івана Піянзіна, який загинув на афганській війні. Провулок «виходить» на вулицю Котовського, і жителі цього провулку теж у повній мірі відчувають на собі наслідки важкотранспортної проблеми. Жителі будинків провулку Піянзіна, чиї будівлі стоять за 20-30 метрів від вулиці Котовського, буквально просять про допомогу.

Інвалід ІІ групи, 82-річний Іван Куліш живе з дружиною у будинку за номером 3 і мусить регулярно лагодити стіни. Але перемогти вантажівки неможливо – тріщини з’являються знову і знову. Та й ремонт цей більшою мірою косметичний – на тріщину просто накладаються бинт і штукатурка. Житель будинку №1 Сергій Тягній показує рукою в бік ділянки вулиці Котовського, на яку виходить провулок Піянзіна: «Уся ділянка в ямах, ями чималенькі – далекобійники їдуть повз нас усю ніч. Земля, стіни, будинок – усе двигтить». Сергій Олексійович показує на стіну свого будинку, де помітна велика тріщина, замазана цементним розчином, а потім вказує у бік «п’ятачка» біля гаражів: «Ось там ці водії, буває, всю ніч стоять – ремонтують машини після того, як вскочать у яму». Нещодавно хтось «полагодив» ями – їх заповнили уламками асфальтового покриття. Зрозуміло, що проблеми це не вирішило. А от хто її вирішуватиме – це незрозуміло. Жителі говорять, що їм пояснювали, ніби цим повинен перейматися Облавтодор («Кіровоградський облавтодор», дочірнє підприємство Укравтодору). А високопосадовці, судячи з усього, вважають, що цю проблему мають вирішувати самі жителі (15 липня під час регіональної наради міністр транспорту і зв’язку Костянтин Єфименко, почувши про необхідність будівництва дороги в об’їзд Олександрії, відповів, що Укравтодор не має фінансів для такого будівництва і рекомендував шукати місту інші шляхи вирішення проблеми). Коло замкнулося? Розірвати це коло самотужки жителі не зможуть фізично – не зможуть вишикуватися у пікет або провести акцію протесту, наприклад. Іван Миколайович Куліш говорить: «В провулку Піянзіна майже всі жителі – пенсіонери, люди похилого віку, зі слабким здоров’ям. Тут, перш за все, головне – це щоб «швидка» до тебе змогла приїхати. А в самому провулку стан доріг такий, що «швидкій» важко заїхати. А як заїде – то важко виїхати». Отже, маємо ще одну проблему, але не останню. Жителька провулку Піянзіна, Лідія Спічка, розповідає про те, що окремі мешканці потерпають від наслідків святкування весіль: «Там, де на «користівському» мосту святкують весілля та б’ють пляшки, то це місце не прибирається зовсім – і сміття потім потрапляє людям на городи. Ніякі розмови ні до чого не призвели. Було й таке, що місцеві притягли туди у весільний день кілька старих покришок і підпалили – все одно нічого…». Здається, що якраз ця проблема не залежить від міністерського керівництва? Просто відповідним службам варто регулярно прибирати ділянку, зважаючи на стратегічність об’єкту – головне весільне місце, як-ніяк. Але, як бачимо – і така проблема є. Жителі провулку Піянзіна вже не вірять, що колись тут наведеться лад. Лише сподіваються. Сподіваються, що у скрутну хвилину до їхнього будинку вчасно зможе приїхати швидка… 
Наш кор.

Немає коментарів:

Дописати коментар